dijous, 19 d’octubre del 2023

DESENVOLUPAMENT EMOCIONAL, ACOMPANYAMENT, OBSERVACIÓ I DOCUMENTACIÓ

Companyes i companys, seguim amb les propostes que us vam fer arribar a la carta de presentació del curs 23-24. 
En aquesta ocasió us volem presentar una formació que fa molt temps que portem entre mans, adreçada a l'ETAPA 0-3 ANYS
Seguim endinsant-nos en un dels temes que vam treballar a l'escola d'estiu, seguirem aprenent, gràcies a l'experiència i estudis de les formadores, sobre el desenvolupament emocional tot fent un acompanyament i una observació als infants al mateix temps durem a terme el procés de la documentació. 




INSCRIPCIÓ: EMPLENEU EL FORMULARI 


DESENVOLUPAMENT EMOCIONAL, ACOMPANYAMENT, OBSERVACIÓ I DOCUMENTACIÓ -  10 hores de formació ONLINE

ADREÇAT A MESTRES I EDUCADORES DE L’ETAPA 0-3

Dies: 09, 13, 20 i 27 de novembre de 2023

Horari: 17.30 a 19.30 h

Formadores: VERÓNICA BRONSTEIN i DIANA COMES i RIUS, de l'INSTITUT DE LA INFÀNCIA. 

Format: 10 hores en format en línia per zoom. 

Preu: 20€* preu soci MRP - 45€* Preu no soci MRP
* En el preu, l'Institut de la Infància, inclou de regal accés per sempre a Aula Viva, la comunitat d'alumnes de les formacions de l’Institut de la Infància. Aula viva ofereix actualització gratuïta i permanent a través de la participació de les Festes de literatura infantil (online i presencials) i masterclass de cada nova formació en un format presentació de continguts (online).

INSCRIPCIÓ: EMPLENEU EL FORMULARI 

La inscripció es farà efectiva quan s'hagi fet l'ingrés al compte del MRP del Baix Penedès ES47 2100 2726 7802 0001 3871


MÉS INFORMACIÓ DE LA FORMACIÓ:
Presentació: La formació consisteix en un itinerari a través de 4 eixos fonamentals:

1. Desenvolupament emocional i psico-afectiu

2. Vinculació i acompanyament

3. Observació

4. Documentació pedagògica

Les formadores aportaran les seves mirades interdisciplinàries, enriquint el temari a partir de les seves experiències tant en escoles com en l'àmbit psicoterapèutic i el treball amb famílies.


Objectius:

- Acostar els aspectes més rellevants del desenvolupament psicològic, emocional i afectiu de 0 a 3 anys.

- Compartir un espai de reflexió sobre la vida emocional dels nens i nenes, des de les experiències en el vincle amb l'alumnat i des de l’infant interior de les participants.

- Diferenciar «l'educació emocional» de “l’acompanyament i atenció dels aspectes emocionals i psicoafectius” dels infants.

- Descobrir la importància psicopedagògica que té l'observació i la documentació en l'etapa 0-3.

- Aprendre a programar de manera eficient l'observació en les diferents classes de 0 a 3 anys: estratègies d'observació.

- Iniciar-se en el procés de l'observació del joc dels alumnes per a poder documentar-lo.

- Entendre que és documentar a l'aula d'Infantil.

- Consensuar les principals funcions, formes i formats de la documentació pedagògica.



Continguts

- Eix 1: EPA! Desenvolupament Emocional Psicoafectiu dels 0 als 3 anys.

• De la prehistòria familiar a la història de l’infant.

• La creació de la família i les seves dinàmiques.

• Fusió i separació: amor i límits.

• El pas de dona a mare, d'home a pare, de nen/a a fill/a.

• Construcció d'una identitat pròpia del nen, diferenciada dels pares: el pas de formar «part de» a crear la subjectivitat.


-Eix 2: vincles i acompanyament emocional.

• Formació, desenvolupament i pèrdua dels vincles.

• Aferrament i desaferrament emocional.

• Aportacions de D. Winnicott, J. Bowlby, T.Berry Brazelton.

• L'escola com el 3r social. Aportació en el desenvolupament emocional.


- Eix 3: observació.

• Principis psicopedagògics que justifiquen l'observació i documentació en 0-3.

• Aspectes ètics quan observem als infants.

• Mirada pedagògica per a planificar l'observació i documentació en els diferents nivells, 0-3 anys.


- Eix 4: la documentació.

• Definició i funcions de la documentació pedagògica.

• El treball en equip: consensuant com es documenta.

• Recursos d'observació i eines de documentació pedagògica per als diferents nivells de l'etapa 0-3 anys.


Formadores:

  • VERÓNICA BRONSTEIN. Psicòloga i psicoterapeuta especialitzada en infància, adolescència i orientació de famílies. Cofundadora i directora de l'Institut de la Infància. Assessora i formadora de l’Escola Montessori Palau (Girona i Figueres). Responsable del programa M'estimes, m'estimo, t'estimo, d’acompanyament en l'educació afectiu-sexual. Assessora i formadora en diversos centres escolars. Autora dels llibres Niños creativos i Niños felices, de RBA.

  • DIANA COMES i RIUS. Mestra infantil i psicopedagoga amb més de trenta anys d’experiència a l'escola. Directora psicopedagògica de l’escola bressol Sol Solet (Sant Cugat de Vallès). Formadora d’educadors i professionals en temes de pedagogia activa, i especialista en Educació Infantil. Coordinadora de formacions en línia i projectes d'acompanyament familiar de l'Institut de la Infància.
Animeu-vos, aprendrem i gaudirem!!!
Compartiu la informació de la formació!!!!